מהו שיווק באמצעות בלוגרים וכיצד הוא תורם לחשיפת העסק שלך?


מאמר מאת קשת זאבי


תכנית סיום העונה של הריאלטי המדובר ביותר עומדת בפתח, כולם במתח עצום והפרסומות עוטות על קהל הצופים כמו נמר על גור יעלים.
כל פרסומת כזו עולה לבעל העסק הון תועפות ומבטיחה חשיפה למליוני בתי אב.
אבל בפועל, האם זה שאנשים ראו את הפרסומת באמת מבטיח שהם ירכשו את המוצר או השירות שהפרסומת מציעה?




היכן גדל הסיכוי לכך שתחליטו לקנות מוצר? כשאתם מול הטלויזיה וקריין מנסה למכור לכם משהו או כשאתם שומעים אנשים מן היישוב, ממש כמותכם, מספרים על ההתנסות שלהם במוצר? למי תאמינו יותר? לקריין שמקבל תשלום על הקול הכריזמטי שלו או לבלוגר שמסקר באופן אמין?

בלוגרים, ממש כמותכם, ניזונים מהמידע שאחרים מפרסמים. ממש כמו שאתם לא הייתם רוצים ללכת למסעדה, לשלם במיטב כספכם ולהתאכזב, כך גם הם לא היו רוצים להתאכזב לאחר שקראו ביקורת שקרית והאמינו לה.
כמי שניזונים בעצמם מן המידע שמפרסמים אחרים- הם לא ישקרו ולא ירמו את הקוראים שלהם. האמינות שלהם היא במקום הראשון ועל כן הקוראים שלהם יסמכו על דעתם והמלצתם.


בלוגר פונה לקהל ממוקד שמחפש את המוצר שלכם ולא כמו פרסומת בטלויזיה שיורה לכל הכיוונים (צופים בה אנשים שונים מכל קשת האוכלוסייה) ויתכן והיא רלוונטית רק למעטים ממנה.
רמת האמינות של הבלוגר אמינה ועצם זה שהוא "אדם מן היישוב" הופכת את התנסותו לאמינה הרבה יותר. אם רחלי מרחובות תכתוב שקרם פנים עשה לה נפלאות לעור יבש הנוטה לאדמומיות אתם תדעו שזה נכון ואמיתי. אם בר רפאלי תספר לכם שקרם הפנים העלים לה עור יבש ואדמומיות אתם תגלגלו עיניים ותגידו לעצמכם "כן, ממש לבר רפאלי יש עור יבש...".
אותו כנ"ל לגבי ביגוד- על בר רפאלי כל בגד יראה יפה ועל שולה משדרות לא. על כן אם שולה תספר שהבגד של בית אופנה מסויימת הצליח לטשטש לה בטן בולטת וליצור לה פיגורה נאה- אתם תתעניינו מאוד באותו הבגד ותתהו כיצד הוא יראה עליכם. 



יתרון נוסף של הבלוגר על פני כל מדיה תקשורתית אחרת (עיתונות או פרסומת בפריים טיים) היא שהתוכן אותו כתב הבלוגר ישאר לתמיד. זהו פרסום שלא נגמר ויתרה מזאת- ככל שעובר הזמן ונכנסים אליו יותר אנשים- כך הוא מקודם יותר בגוגל וזוכה לחשיפה גבוהה יותר. זוהי השקעה שמניבה המשך פרסום תמידי!



הבלוגר יתנסה במוצר שניתן לו להתנסות ויכתוב עליו כתבה איכותית ומקיפה שתשאר ברשת לנצח.
פרסומת בכל מקום אחר תהיה קרה ומנוכרת, תהיה זמנית ותעלה הון לא קטן.


הכותבת הינה בעלת הבלוג "קשת אוהבת" הפועל משנת 2009, מרצה בפני סטודנטים לתקשורת על עולם הבלוגוספירה, מקימת ומנהלת קבוצת הבלוגרים הגדולה בישראל ומקימת "קשת זאבי- שיווק אסטרטגי ברשת" לשיווק עסקים באמצעות  מובילי דיעה.