מסעדת סאפורי Sapori




סיקרו וצילמו: שני קופר ו-עו"ד חיים זובידה



האמת, מלא זמן לא יצאנו סולו. כך שכשהגיעה ההזדמנות לצאת ולאכול, אמרנו לעצמנו שזו הזדמנות לא רעה לחדש את יכולות השיחה בינינו. מסעדה איטלקית? שיהיה. היא כשרה, כך שהציפיות לא בשמים, ועוד בירושלים, שלא ידועה כסניף של ארץ המגף, אז בכלל, מי יודע מה נקבל. כמה שמחנו שהופתענו.

מסעדת סאפורי ממוקמת ברחוב קרן היסוד, במתחם המסעדות שליד מלון המלכים. פעם הכרתם אותה בתור "איטליה הקטנה", אבל היום היא משהו אחר: מסעדה יפהפיה, שעברה שינוי עיצובי ורעיוני, בזכות הבעלים משה פרץ, איש מרכז הארץ שעבר לירושלים והתאהב בה.


הסועדים הוותיקים של איטליה הקטנה, שתחילה חששו מהשינוי, גילו שמסעדת סאפורי מציעה מגוון רחב של אוכל חלבי כשר מחומרים איכותיים ומטבח ללא פשרות, והפכו להיות יושבי קבע במקום. אבל אל דאגה, בשעות הלילה מתחלפים הוותיקים בצעירים מביני עניין, שיודעים לשלב בין אלכוהול טוב וארוחה טובה. הסועדים יכולים אף לרכוש מוצרים מן המעדנייה שבמקום המציעה את אותם המוצרים האיכותיים שהמקום משתמש בהם בעצמו כגון: גבינות, שמן זית, פסטות ועוד.

בין המנות הראשונות המוצעות במסעדה, אנחנו ממליצים על המנות הבאות:
פולנטת תירס רכה עם פטריית פורטבלו צלויה, ביצה עלומה, אספרגוס חלוט, פרמז'ן, רוטב הולנדייז ובזיליקום. מנה איכותית בצורה יוצאת דופן. הפולנטה עשויה מתירס טרי, חלמון הביצה הופך אותה עוד יותר עשירה וקטיפתית... ליקקנו מהצלחת.


מוצרלה בורטה, עגבניות צלויות, שום קונפי, שמן בזיליקום, חומץ בלסמי ומקל פוקצ'ה. שערו בנפשכם את תדהמת המזלג שחצה את כדור גבינת המוצרלה לשניים וגילה בפנים גבינה נשפכת ורכה טעימה, אין מילים לתאר. זוהי גבינה איכותית ויוקרתית, שלא נמצאת במסעדות רבות בארץ.


סביצ'ה דג ים. בהסכמה ובפה מלא סביצ'ה, זוהי המנה הראשונה הטובה ביותר מהמנות שהונחו על השולחן ומנת הסביצ'ה הטובה ביותר אותה אכלנו מזה זמן רב. מרגישם את הטריות, את הרעננות, הן של דג הים, האבוקדו ועשבי התיבול.

למנה עיקרית אנו ממליצים על כל אלה:
סלמון טליוליני – נתח סלמון על מצע של פסטה שחורה ברוטב שמנת מפולפל. השיא של המנה הוא דווקא לא הסלמון, אלא הפסטה, שהיתה עשויה היטב והרוטב הטעים שהגיע במשורה והשאיר טעם של עוד.


אנילוטי בטטה צלויה – יש משהו די מנחם וביתי בקבלת ריבועים כתומים ריחניים ומתוקים שעליהם מונחות פרוסות גבינת סנט מור איכותית, ברוטב קרם שמנת ואספרגוס. טעימה, פשוטה וגורמת אושר.


פיצה ירוקה – ממגוון הפיצות הגדול והעשיר שכולו עשוי בתנור לבנים בלריני איטלקי אמיתי שיובא במיוחד מאיטליה (ונמצא גם במטבחו של השף חיים כהן), אכלנו את הפיצה המיוחדת הזאת, שמוגשת ללא רוטב עגבניות, אך עם קרם תרד, פרמז'ן, זוקיני, גבינה כחולה, ומעליהן סלט עלי תרד טריים בלימון. עזבו את הטופינג, אחד הבצקים הטעימים ביותר שטעמנו. בדוק. חגיגה גדולה לאוהבי פיצה וגבינה בכלל.


לקינוחים קיבלנו טארט קרם פטיסייר עם גלידת ליים וקולי פירות יער.
שילוב מרענן של מתיקות וחמיצות, בצק חמאה טעים טעים.



מוס שוקולד עם קרם פרש ותות – אופציה טעימה לאוהבי השוקולד (מנה גדולה).


לסיכום, המסעדה משדרת אווירה רומנטית לזוגות וגם מקום בילוי לצעירים. ההשקעה בעיצוב ניכרת והמקום מומלץ בחום, בייחוד בשל האוכל המצוין שבו. בפעם הבאה שנגיע נטעם את ארוחת הבוקר...

מסעדת סאפורי