מערכת חימום מים היברידית Eco Solar Boost - מים חמים- במהירות ולאורך זמן

 

הימים האחרונים עם הקור המקפיא והמקלחות המקפיאות עוד יותר אם שכחנו להדליק את הדוד מביאות אותי לחשוב על פתרונות שונים לחימום המים, שיהיה גם חימום מהיר וגם הרבה מים.
לאחרונה הגיע אלי פרסום למכשיר ישראלי חדש, במיוחד לנושא זה.
אני לא נוטה לפרסם בבלוג מוצרים שלא ניסיתי. אבל, מכיוון שמדובר בפיתוח ישראלי ואני שמחה לפרגן למשק הישראלי ומכיוון שמדובר מוצר שאולי יוכל לעזור לחלקיכם- אני שמחה לערוך בינכם את ההיכרות.

שוב, אני מציינת- לא התנסיתי במכשיר, אני מביאה את המידע כפי שהתקבל אצלי במייל:

החורף הולך ומתקרב אלינו וכבר עכשיו זה הזמן להתחיל להיערך כמו שצריך. אחת הסוגיות שעולה מידי שנה לדיון מחדש בתחום של חימום המים למקלחת בשנים האחרונות היא לגבי הפיתרון היעיל ביותר לחימום המים. אין ספק שהפתרון היעיל ביותר הוא דוד השמש - הוא גם עוזר לשמור על סביבה ירוקה וגם לא עולה לנו כלום. אבל לצערנו, ברוב ימי החורף בישראל דוד השמש לא מספק לנו מספיק מים חמים וכמעט בכל יום אנחנו צריכים להשתמש בשיטות אחרות.

חברת ב.י. אנרג'י שהינה חברת פיתוח ושיווק ידועה בתחומה, מובילה מהפכה בשיטת חימום המים בישראל ומביאה לנו את את הפטנט הישראלי שהולך לייצר מהפכה בתחום של חימום המים ה- ESB - אקו סולאר בוסט - מערכת לחימום מים היברידית המאפשרת לנו לקבל מים חמים.
עד פי 5 יותר מהר ולכן גם חוסכת לנו בחשבון החשמל החודשי וההוצאות הקבועות הנלוות – חיסכון של כ- 1000 ש"ח בשנה וגם דואגת לשמור על הסביבה שלנו ירוקה יותר.

מעבר לחיסכון הגדול בזמן ההמתנה למים חמים וגם לחיסכון בחשמל מערכת ESB מאפשרת מניעה של אבנית כאשר היא מפרידה את גוף החימום ממיכל המים ומאפשרת להתחבר אליו בצורה קלה ופשוטה כדי לחסוך הרבה כסף וזמן וגם לשמור על סביבה ירוקה.



איך מערכת ESB עובדת? כאשר העולם מתקדם והטכנולוגיות איתו – כיצד תחום חימום המים נותר מיושן ובלתי יעיל? התהייה הזו, בשילוב שנים של ניסיון בתחום, הולידה את אחת ההמצאות היותר חכמות שנראו בתחום חימום המים בשנים האחרונות: ECO SOLAR BOOST – מערכת חימום אקולוגית חכמה לחימום מים. ה- ESB הינה מערכת לחימום מים הממוקמת מחוץ לדוד מכל סוג: דוד שמש או "בוילר" ללא קולטים, ומאפשרת חימום מים מהיר. דבר שהופך את הדוד למיכל אגירה, את המים לחמים במהירות רבה ואת התהליך כולו – לחסכוני ויעיל הרבה יותר.

מבנה חכם וייחודי - מערכת ESB הינה מאיץ חום הבנוי ככלי קיבול צר, ארוך וחלול ובתוכו גוף חימום ותרמוסטט. ל- ESB מבנה ייחודי: בחלקה העליון מותקן גוף חימום ובקר הטמפרטורה, ובחלקה התחתון פתח לניקוז אבנית (בדומה לסיפון). המכסה התחתון מאפשר ניקוי קל ומהיר של אבנית המצטברת בחלקו התחתון של המיכל, מבלי לפגוע בגוף החימום ובאיכות המים אשר נמצאים בחלקו העליון. המכסה העליון מאפשר גישה מהירה וקלה לטיפול ותחזוקה, בגוף החימום ובתרמוסטט. חשיבה יתרה והשקעה בתכנון הביאו לפתרון מבוקש, המבטל את נזקי האבנית הנוצרים על גופי החימום בתוך הדוודים, לשמירה על אורך חייהם ולחיסכון ניכר בהוצאות התיקון, החשמל והמים מדי שנה.

מיקום המאפשר גמישות - ייחודה של מערכת ESB טמון במיקומה מחוץ לדוד, דבר המאפשר גמישות רבה והתאמה אופטימלית לכל הדוודים בין אם הינם שוכבים, עומדים או ממוקמים במרחק רה ממערכת ה- ESB. יתרון זה מאפשר בנוסף – שינוי בתכנון חלל הבית ומהווה פתרון עיצובי בדומה למזגן מפוצל.

עיקרון המייצר חיסכון - הודות ליכולתה של מערכת ה ESB לחימום מים מהיר ללא נוכחות של אבנית ודחיפתם ב BOOST, נדחפים המים החמים לחלקו העליון של הדוד ישירות מקולט השמש. זאת בניצול מלא של אנרגית השמש המונע מהילה של מים קרים מחלקו התחתון של הדוד. כתוצאה, נוצר חימום מהיר וללא הגבלה.

עלויות חד פעמיות ותיקונים שונים
התקנת דוד חשמל חדש יכולה להגיע לסכום של 2,000 ₪ ותיקונים שוטפים שצריך לבצע מדי שנתיים או אפילו פחות בגלל הצטברות אבנית יכולים להגיע למאות שקלים ואפילו ליותר מכך במידה ויש צורך להחליף חלקים יקרים. העלות של ESB מחמם המים ההיברידי היא עלות חד פעמית של 990-1390 ₪ (תלוי דגם) וניתנת אחריות ארוכת טווח לעשר שנים. החיסכון החודשי יכול להגיע לכ-1000 ש"ח וכמובן גם ימנע ממכם הרבה כאב ראש על התיקונים השונים.


עלויות קבועות של חימום המים - מקלחת ממוצעת אורכת 8 דקות וצורכת מעל 60 ליטרים של מים. אם תעשו את החישוב שדוד ממוצע מכיל 150 ליטר מים תגלו שכדי שמשפחה של 4 נפשות תתקלח יש צורך לחמם את כל המים בדוד יותר בפעם אחת, מה שאומר הרבה מאוד זמן להמתין למים חמים וגם הרבה מאוד חשמל. מעבר לכך אפשר לראות שגם עם הזמן יש בלאי קבוע של הדודים ואפשר לראות אבנית שמצטברת בדוד וגורמת לו לעבוד הרבה יותר לאט ולצרוך יותר חשמל. אין ספק שהפתרון הישן של דוד חשמל לא אפקטיבי והוא פתרון מיושן שאפשר וצריך למצוא לו פתרון.