מסעדת באבא יאגה Baba yaga




באבא יאגה זו מכשפה בתרבות הסלאבית, על כן כשסיפרתי בבית שאריאל ואני הולכים לסקר מסעדה בשם באבא יאגא, והסברתי לעידו שבאבא יאגא זו מכשפה, עלתה השאלה המשעשעת: האם נאכל את עמי ותמי? (בהחלט יש לו הומור) :-)


אז ילדים קטנים ושמנמנים לא אכלנו, אבל כן אכלנו מגוון רחב של מאכלים רוסיים מ-ע-ו-ל-י-ם !!!

מסעדת באבה יאגא שוכנת ברחוב הירקון 12 וחולשת על שטח נרחב ומרשים. לא הגודל לו ציפיתי לראות בלב ת"א.
על המקום מנצחת מריה פיסנץ אליה נחשפתי לראשונה בתכנית "רוייאל שף" שהוקרנה ביס קומדי.

מריה, המנצחת בתחרות, הפגינה לאורך כל התכנית יופי פנימי וחיצוני ועדינות רבה.
שימו לב למילה "עדינות" היא תחזור פה עוד המון פעמים.

האלגנטיות והיופי של מריה נראים בכל פינה במסעדה. החל מהחצר הירוקה והמטופחת וכלה בפנים המסעדה הרומנטי (עם נגיעות בובות מכשפה).



אני חצי אוקראינית אך לא מכירה את המטבח הרוסי.
סבתא של אמא שלי שהיתה בשלנית נהדרת הכינה מעט אוכל רוסי וזכור לי מרק הבורשט שלה, אבל אני, כילדה, בקושי נגעתי באוכל ובטח ובטח שלא במרק האדום שנראה לי מוזר.
אחרי הביקור ב-באבא יאגה הבנתי כמה הפסדתי....

אז ממה כל כך התרשמתי?

לפתיח הוגשו לנו שני משקאות:

וודקה בתית ומשקה פירות יער ודובדבנים.



הוודקה בניחוח של בושם עדין. משאירה חריפות וסוג של חריכה בגרון.
משקה הפירות מאוד עדין וטעים. עלי לציין שהוא גם מאוד מאוד מתוק. לא כולם יתחברו למתיקות הזו.




כשברקע מוזיקת ג'ז נעימה, בחוף משתוללת מיני סערה ובפנים חמים ונעים, התחילו להגיע לשולחננו בזו אחר זו מנות ראשונות:

מגוון לחמים הנאפים במקום
איכותיים מאוד.
הלחם השחור סמיך וכבד.



בורשט
לגמרי מושלם!
טעם עדין (כן, שוב אותה המילה שמאפיינת גם את מריה וגם את כל המנות שלה, ללא יוצא מן הכלל!).
בתחתית המרק בשר נהדר.
הרבה יכנו את המרק הזה כ-"מנה מנחמת".




פרשמק
מנה יהודית קלאסית שמוכרת היטב ליוצאי ברית המועצות.
במנה ניתן למצוא: תפוח, ביצים, דג ועוד..
אצלנו במשפחה אותה המנה  מוגשת בשכבות ונקראית "עוגת דג" וניתן למצוא בה סלק במקום תפוח.
אמא של גיסתי מכינה אותה בימי הולדת ויודעת שאני מטורפת עליה.
גם פה, במסעדת באבא יאגא- לא התאכזבתי.
הפרשמק מתאים מאוד ללחם השחור.




דג מטיאס בכבישה קרה
טעם עדין, לא משתלט.
לצידו: קוביות תפו"א נהדרות המוגשות חמות בניגוד לדג הקר.
כיף.




חמוצי הבית
אם אתם רגילים לחמוצים משומרים, תופתעו לגלות כמה טעימים הם חמוצים ביתיים.
מורגש בהם הטעם המקורי של הירק.
אני מאוד אהבתי את הכרוב.




בלינצ'ס עם קוויאר
הבלינצ'ס ניטרלי. לא מתוק ולא מלוח.
הקוויאר בעל מליחות מאוד מאוד מעודנת.
התחושה היא שאוכלים עננה נעימה וכתמתמה על בלינצ'ס.




מנות עיקריות

וריניקי
כיסוני בצק

כיסונים ממולאים מחית תפו"א ובצל מטוגן
נימוח. תענוג!



כיסונים עם בקר
נגיסים מאוד.
טעימים מאוד!



שתי המנות האלו היו אהובות מאוד על אריאל, בן זוגי, ומריה ארזה לנו הביתה את מה שנשאר מהן.
למחרת בערב, רוני אכלה אותן והתענגה עליהן גם, כך שאני יכולה להגיד שזוהי מנה שילדים בהחלט אוהבים.

ביף סטרוגונוף
רצועות בקר ברוטב שמנת ופטריות.
אני כבר הייתי שבעה. אבל הביף סטרוגונוף של מריה הוא הביף הטעים ביותר שאכלתי אי פעם!
תענוג צרוף בצלחת. אי אפשר לתאר כמה המנה הזו היתה טעימה לי ואיך כהרף עין נפתח שוב התיאבון...
לדעתי- אסור לפספס את המנה הזו. אני התמוגגתי ממנה ואשוב למסעדה במיוחד בשבילה.





מנות אחרונות



טרמיסו
טעים. שגרתי. לא יוצא דופן משאר הטרמיסו שאכלתי בעבר.



חלב ציפורים
עוגה העשויה ביצים, קרם וניל וביסקוויט.
וואו!
שוב ממשיך הקו העדין והנעים שבמעדנים של מריה.
תענוג קליל וטעים.



אנחנו עוד נשוב.


מסעדת באבא יאגה