צוק מנרה מנקודת מבטה של פחדנית Manara Cliff


 
צילומים: אריאל גמרסני, קשת זאבי


ביום השני לשהותנו בכנען וילאג' נסענו להתאתגר בצוק מנרה.
עכשיו, לפני שנמשיך, מי שלא יודע צריך להכיר את הצד הפחדני שבי.
לפני למעלה מ-5 שנים נסענו עם הילדים ללונה פארק. שם כל מתקן מותנה בגובה ו/או גיל. לעידו, שהיה אז בן שלוש בערך, היו מעט מאוד מתקנים עליהם יכל לעלות. כולם היו כאלו פשוטים ולא מי יודע מה אטרקטיביים.
אחד המתקנים היה דמות נשית עם שמלה גדולה מסתובבת, עליה היו מושבים. הכי פשוט וקל שיש, נכון?
אז עליתי איתו לזה.
איך שהמתקן התחיל לזוז שנינו התחבקנו חזק ואני רק חיכיתי שיגמר.
כשירדתי מהמתקן, היו שבילי דמעות על הלחיים שלי.
כזו אני. פחדנית.

יש עוד סיפורים כאלו, אבל אני אחסוך לכם אותם.


אז נחזור לצוק מנרה....

צוק מנרה נמצא בגובה 750 מטר בשיפוע חד במרומי רכס הרי נפתלי, במרכזו עובר הרכבל הארוך ביותר בארץ , הוא מחבר את מבואותיה הדרומיים של העיר קריית שמונה לקיבוץ מנרה שבמרומי רכס הרי נפתלי .

הרכבל עוצר בשלוש תחנות ובהן ניתן להנות ממגוון של אטרקציות וחוויות לכל הגילאים כגון :

  • מגלשות הרים
  • אומגה
  • סנפלינג
  • חץ וקשת
  • טרמפולינת
  • סיורים מודרכים
  • רכבת בצוק
התחנה הראשונה: הרכבל
חוויה כייפית עם נוף יפייפה. ככל שעולים גבוה יותר כך מרגישים את הרוח חזקה ומטלטלת יותר.










בתחנה הסופית, הגבוהה ביותר, ניתן לצאת לטיול רגלי, לצפות בנוף, להשתעשע בג'ימבורי (מי שילדיו בגילאים המתאימים) ולרכוש מזון.


לאחר טיול קצר חזרנו לרכבל וירדנו לנקודה האמצעית.


התחנה השניה: אומגה

פחדתי. מאוד פחדתי.
אבל כמה שאני פחדנית (זוכרים את הקטע עם המתקן של הילד בן השלוש והאמא הבוכה?) החלק המפחיד הוא רק הקפיצה.
אחרי זה מגלים שהשד לא כ"כ נורא ואפילו כייפי.


אורך האומגה- כמעט 200 מטרים.

מתאים גם לילדים.







התחנה השלישית: סנפלינג

חובשים קסדות, מתאבטחים עם שאקלים וחבלים ומגיעים למצוק בגובה 42 מטרים.
זה מפחיד. מאוד!

רציתי. כ"כ רציתי, אבל פחדתי.
מיאנתי לזוז, הגוף כבר כאב לי מרוב נוקשות.

זה המקסימום שהצלחתי להגיע אליו (זה לא נראה, אבל מדובר בשלב מאוד מאוד מפחיד- אני על הקצה, קצת נשענת לאחור!).



אחרי ששכנועים רבים של המדריך (המקסים והסבלני) הגעתי לקצה המצוק ונשענתי מעט אחורה.
לא רואים כ"כ, אבל אני נשענת אחורה, רק נשאר לשלוח רגל אחורה ואני כבר במהלכו של הסנפלינג.
אבל אם לפני זה פחדתי, הרי שמאותו הרגע רק נהייתי הסטרית יותר ויותר. ידעתי שאין מצב שאני נופלת, אבל הפחד וכאב הרגליים מהנוקשות שאחזה בי הביאו אותי למצב בו הייתי חייבת ש-מיד, אבל מיד יוציאו אותי משם.
כבר ברגעים שביקשתי להפסיק ידעתי שאתחרט כי ידעתי שהפחד שלי לא הגיוני אבל זה היה חזק ממני....


אחרי עשה את זה אריאל שהיה אמיץ מספיק להשען אחורה ולרדת את כל הדרך למטה כמו גיבור.









לדעתי, אין מה להתקרב לתחנה הזו עם ילדים. מתאים לבני עשרה ומעלה.

המשכנו למטה עם הרכבל לנקודת ההתחלה.

התחנה הרביעית: מגלשות הרים

גם פה, משום מה חשבתי שיש ירידות וסיבובים חדים כמו ברכבת הרים והתבדתי.
הנסיעה לא מפחידה בכלל ודיי קצרה.





מתאים לילדים ואף לילדים קטנים (בליווי אחד ההורים).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
סה"כ- כיף, חווייתי וספורטיבי.

לפרטים נוספים- אתר צוק מנרה



ותזכורת קטנה- בבקשה תהיו חכמים בשמש.
היום זה מתבטא בצריבה בעור אך בעתיד יכולות להתפתח מחלות קשות!

סדרת אולטרסול free: הגנה משמש "ללא"

סדרת ד"ר פישר אולטרסול FREE, סדרת עדינה ואיכותית להגנה גבוהה, רחבה ומוגברת במיוחד מפני השמש, מציעה הגנה "נקייה" ובדוקה במיוחד, המותאמת לאנשים בעלי עור רגיש. סדרת הגנה משמש "ללא" -

  •  ללא פראבנים
  • ללא שמנים
  • ללא בושם וצבע
  • לא מרכיבים מן החי.
  • ללא גז בוטאן בספריים הרציפים.

ובמידה ואתם נכנסים למים:
סדרת אולטרסול Wet'n Go:
תרסיסים רציפים בעלי פטנט טכנולוגי חדשני המאפשרים הגנה על עור רטוב מיד עם היציאה מהמים.
פורמולה חדשנית המעניקה הגנה גבוהה, רחבה ומוגברת במיוחד מפני קרינת השמש, המכילה את רכיב ה- Advantage plus, פטנט ייחודי -  היוצר פילם אחיד ושקוף הנצמד לעור הרטוב, מונע הלבנה במגע עם המים ושומר על הגנה מפני השמש בנוכחות מים