התליון- ספר מאת ד"ר אוונס



מאחורי זוועות השואה עמדו בני אדם, שלכאורה נראו והתנהגו כמו כל אחד, כדוגמת אחד הנוראים-  אדולף אייכמן, שהיה בנם הבכור של אדולף קארל ומריה.
אביו של אייכמן היה רואה חשבון פרוטסטנטי אדוק ושום דבר בילדותו לא יכול היה להעיד על האכזריות והטירוף שהתפתחו בקרב אותו ילד, אשר בתחילת שנות ה-20 של חייו התגייס לשורות הרייך והיה אחראי על ביצוע "הפתרון הסופי" והמתת מיליוני בני אדם.


ד"ר אוונס, הסופר העומד מאחורי הספר "התליון", מכיר אישית מנהיגים רבים, חלקם שנויים במחלוקת מרחבי העולם, החליט לכתוב ספר שמטרתו לחשוף את העובדה כי אי אפשר לזהות את הרוע עד לרגע שבו הוא מתפרץ.

במהלך חייו פגש ד"ר אוונס מנהיגים "מפלצתיים" כדבריו, ונחשף מקרוב לתעתוע של הרוע שמצוי בהם.
"במהלך הקריירה שלי נחשפתי לרוע, גזענות ורודנות שהיו מוסווים היטב". 'התליון' בא ללמד את קוראיו כי הרוע יכול להסתתר בכל אחד מאיתנו". מסביר ד"ר אוונס.


מטרת הספר "התיליון" היא לטלטל את הקוראים ולחשוף אותם לסיפור שמטרתו לגרום להם להבין שבכל אחד יכול להסתתר רוע בלתי נתפס, כמו במקרה של אדולף אייכמן.

עו"ד תמי רווה, שאביה גדעון האוזנר ז"ל שימש כתובע הראשי במשפטו של אייכמן אומרת: "הסיפור החזיר אותי לימי ילדותי כשהקשבתי בבית הורי, מאחורי הדלת הסגורה, לאבי ואנשי לשכה 06 וצוות התביעה שראיינו את העדים, ניצולי השואה, לקראת המשפט. לדעתי ראוי שכל תלמיד יקרא את הספר, החושף בין היתר את מקורותיה ושורשיה הנסתרים של האנטישמיות שלצערנו ממשיכה לגדול ברחבי העולם".


בספר מסופר סיפורה של  שרה, ילדה יהודייה, שהכירה את אייכמן מימי בית הספר.
הספר חושף בין היתר את מקורותיה ושורשיה הנסתרים של האנטישמיות.


אני מעריכה כל חומר חדש שיוצא אודות השואה.
זהו נושא לא קל לכתיבה ונחוץ מאוד בשנים האחרונות, בהם אותם סרטים ואותן תכניות משודרות בלי הפסקה ביום השואה.






"התליון" בהוצאת גפן, מכיל 378 עמודים.
78 שקל
ניתן להשיג ברשתות הספרים.